Dukan

Scara nutritionala dukan

Pierre Dukan a conceput o dieta destinata persoanelor ce doresc sa piarda in greutate un numar mai mic de 15 kilograme, dar si persoanelor ce doresc sa slabeasca un numar mai mare de kilograme intr-un timp mai indelungat. De asemenea, “Scara nutritionala” se adreseaza si celor care au tinut clasica dieta Dukan si care au luat in greutate cateva kilograme.
Este denumita “Scara nutritionala” deoarece in fiecare zi a saptamanii introduci in alimentatie cate o categorie noua de alimente. Procedand in acest mod, frustrarile pe care le poti acumula din cauza faptului ca urmezi o dieta se diminueaza seminificativ pentru ca in decursul unei saptamani tu consumi alimente din toate categoriile: carne, legume, fructe, lactate, chiar si paine integrala si paste ai voie. 🙂
Scara nutritionala Dukan – meniul pe zile
Luni – este ca o zi obisnuita de ATAC, deci consumam doar proteine cum ar fi carne slaba de pui, curcan, peste, lactate cu continut redus de grasime dar si oua.
Marti – ce ai voie Luni + legume
Miercuri – ce ai voie Marti + 1 fruct la alegere
Joi – ce ai voie Miercuri + 40/50 gr de paine integrala
Vineri – Ce ai voie Joi + o portie de branza consumata pe parcursul intregii zile
Sambata – Ce ai voie Vineri + 200 gr de amidonoase: paste, cartofi, orez, fasole, etc
Duminica – Ce ai voie Sambata + o masa de sarbatoare, adica ai voie orice 🙂
Cum functioneaza dieta “Scara nutritionala” ?
Daca te vei cantari zilnic, vei observa ca de luni pana joi slabesti, vineri numarul de kilograme va fi stabilizat, iar duminica te vei ingrasa putin. Deoarece duminica ai voie sa te rasfeti cu ce iti pofteste inima, luni incepi cu o zi de proteine pure pentru a neutraliza efectele “mesei de sarbatoare” de duminica.
Alte recomandari ale doctorului Dukan in dieta “Scara nutritionala”
– obligatoriu sa consumati zilnic 1,5 linguri tarate de ovaz
– minim 1.5 litri de apa pe zi
– cel putin 30 minute de mers pe jos intr-un timp mai alert
ceaiul verde consumat in fiecare zi a saptamanii luand in seama recomandarea doctorului Dukan.
Dukan spune ca ceaiul verde trebuie consumat in felul urmator:
Luni: 15 gr de frunze de ceai verde + 1 litru de apa + un varf de cutit de praf de chilli + sucul unei lamai + indulcitor. Ceaiul obtinut trebuie consumat in decursul a intregii zi.
Marti, Miercuri, Joi si Vineri preparam ceaiul la fel ca in ziua de Luni doar ca il impartim in 2 portii, portii pe care le consumam in timpul meselor.
Sambata si Duminica: 20 gr de frunze de ceai verde + 1 litru apa + 1 varf de cutit de praf de chilli. Ceaiul obtinut trebuie consumat in decursul a intregii zi.
Consolidarea in dieta Scara nutritionala Dukan
In momentul in care pierdem numarul de kilograme dorite urmand aceasta dieta ajungem in faza de Consolidare.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s